Geometria to właściwe, bardzo precyzyjnie ustalone przez producenta auta położenie każdego z czterech kół samochodu w ustalonych płaszczyznach. Do najważniejszych należą: zbieżność kół (określa nam stopień położenia lewego i prawego koła, zarówno osi przedniej jak i tylnej, względem siebie), kąt pochylenia (który jest kątem odchylenia płaszczyzny koła od pionu) oraz kąt pochylenia sworznia zwrotnicy oraz kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy (dot. osi skrętnej) – całość decyduje o kształcie przebiegu drogi toczącego się koła i rozkładzie sił oddziałowujących na nie oraz całość układu, szczególnie w trakcie skrętu. Właściwe ustawienie geometrii (tj. ustawienie zbieżności, ustawienie kąta pochylania kół oraz pozostałych elementów zawieszenia – jeśli producent przewidział regulacje) ma zasadniczy wpływ na stabilność samochodu w trakcie jazdy i jego przewidywalność w gwałtownie zmieniających się warunkach. Nieprawidłowa ustawiona geometria kół samochodu skutkuje bezpośrednią utratą bezpieczeństwa w trakcie prowadzeniu a także wpływa na przyspieszone zużycie opon oraz innych elementów zawieszenia.